10 zákonů pro senátory

Jiří Dienstbier

ČSSD+Zel+Budouc, Kladno

90 %

Vždy jsem podporoval a svého času do vlády a za vládu v Parlamentu předkládal.

Rozšíření působnosti NKÚ: 100 %

Ano zejména k zákonné úpravě výběru soudců. Zveřejňování v závislosti na způsobu úpravy, včetně ochrany osobních údajů účastníků řízení.

Posílení transparentnosti a kvality rozhodování soudů: 100 %

Přijetí teritoriality je nezbytnou podmínkou pro zavedení pořádku a důstojnosti do vymáhání dluhů. Samo o sobě je nedostatečné. Je potřeba zrušit volbu exekutora věřitelem právě kvůli odstranění konkurence, teritorialita toto zcela neřeší. Exekutor musí být vybírán nezávisle na vůli stran řízení (věřitel, dlužník) podobně jako soudce v soudním řízení. Soudce si žalobce také nevybírá. Exekutor je soudní komisař, musí exekuci vykonávat nestranně a šetřit práva obou stran, ne nadbíhat věřitelům. Princip jeden dlužník - jeden exekutor je další nezbytností.

Férový systém přidělování exekucí - teritorialita exekutorů: 100 %

Veřejná evidence skutečných majitelů a provázanost s dotacemi: 100 %

Jako u všech dalších návrhů v závislosti na přesném znění návrhů.

Novela informačního zákona: 100 %

Transparentní lobbing: 100 %

Úprava řízení Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran: 100 %

Obávám se, že novela v současné sněmovně nemůže dopadnout dobře. Neočekávám, že by do Senátu dorazila v přijatelné podobě.

Novela zákona o státním zastupitelství: 100 %

U této otázky doopravdy hodně záleží na konkrétním návrhu. Umím si představit návrh, který lze podpořit, i návrh zcela nepřijatelný. Transpozice evropské směrnice je samozřejmostí, neb se jedná o závazek (povinnost) České republiky vyplývající z členství v EU.

Zákon o ochraně oznamovatelů korupce: 100 %

Z otázky vůbec nevyplývá představa reformy.

Reforma Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže: 0 %