Reakce: Reportéři ČT odvysílali nepravdivé informace o advokátní kanceláři Frank Bold

Reakce: Reportéři ČT odvysílali nepravdivé informace o advokátní kanceláři Frank Bold

Sdílet: 16. 01. 2018

Organizace Frank Bold se důrazně ohrazuje proti reportáži „Kmotrův nekonečný byznys“, která byla vysílána 15. 1. v pořadu Reportéři ČT. Reportáž obsahuje nepravdivé a zavádějící informace o tom, že Frank Bold může svou činností pomoci k mnohamilionové sumě člověku odsouzenému za korupci. Reportáž poškozuje dobrou pověst organizace Frank Bold a spřízněné protikorupční platformy Rekonstrukce státu.

Společnost APB-PLZEŇ, kterou v projektu výstavby větrných elektráren v současnosti zastupuje advokátní kancelář Frank Bold Advokáti, přesněji řečeno člen jejího představenstva, koupil před deseti lety od Alexandra Nováka akcie firmy Proventi, tehdy vlastníci projekt větrného parku Chomutov s tím, že když vyroste více než 50 elektráren, doplatí mu později jako bonus 75 milionů korun. Projekt však tři měsíce po koupi akcií nezískal územní rozhodnutí a byl definitivně ukončen. APB-PLZEŇ pak původní projekt větrného parku Chomutov zredukovala na pouhých 29 ks větrných elektráren a následně začala připravovat v Krušných horách 2 další samostatné záměry, k nimž získala nová stanoviska EIA. Tyto záměry nejsou součástí větrného parku Chomutov. Již z toho důvodu nemůže nikdy pan Alexandr Novák získat zmíněný bonus. Reportéři ČT oproti tomu mylně tvrdí, že stále existuje možnost, že mu mnohamilionová částka bude vyplacena a že v tom Frank Bold hraje roli.

Citujeme reportáž: “K tomu, aby se Alexandr Novák k penězům dostal, mu můžou paradoxně pomoct advokáti z kanceláře Frank Bold, která, jak víme, vede spor s městem Výsluní.”

"Reportéři z ČT se s námi během natáčení reportáže spojili a ptali se, co říkáme na to, že náš klient by měl platit miliony odsouzenému korupčníkovi. To nás samozřejmě zaskočilo. Od APB jsme si kromě smlouvy o převodu akcií vyžádali a následně důkladně prověřili stovky dokumentů z dob, kdy jsme je ještě nezastupovali. Po provedené analýze jsme nenašli nic, co by nasvědčovalo tomu, že náš klient by měl panu Novákovi dnes něco platit. Všechny dokumenty jsme reportérům nabídli, ale oni informace od nás ani neuvedli, natož aby se je pokusili zpochybnit," dodává ředitel Frank Bold Pavel Franc.

Považujeme za alarmující, že autoři reportáže své tvrzení zjevně zakládají pouze na vyjádření Alexandra Nováka, odsouzeného a trestně stíhaného člověka. Naproti tomu se nezabývali informacemi, které jim poskytli Frank Bold Advokáti a které vyvracejí hypotézu, na níž je reportáž vystavěna. Tím porušili nejen základní pravidla novinářské práce, ale i etický kodex ČT.

Případ není jednoduchý, jeho objasnění Pavlu Francovi zabralo 55 minut a o to víc nás mrzí, že z nich je v reportáži jen prvních pár vteřin a téměř žádná fakta:

https://www.youtube.com/watch?v=3GXTDtgoWEU&feature=youtu.be

Sdílet: